سه سال پیش در چنین روزی پائولو روسی در سن ۶۴ سالگی درگذشت.
کد خبر: ۱۴۳۴۷۷۵
تعداد بازدید : 8

جوانی که از لیگ دسته دوم به تیم ملی فوتبال ایتالیا رسید و در جام جهانی ۱۹۸۲ کاری کرد کارستان: سه گل به برزیل زد، دو گل به لهستان و با ایتالیا به فینال رسید و در فینال هم یکی از گل‌ها به آلمان (درآن زمان آلمان غربی) را او زد و خودش آقای گل شد و ایتالیا هم قهرمان.

اگر کسی می‌خواست داستانی تخیلی با قهرمانی به نام «پائولو» بنویسد که نه در باشگاه‌های مشهور که در دسته دو بازی می‌کند و به تیم ملی دعوت می‌شود (۱۹۷۸) و در جام جهانی بعدی (۱۹۸۲) بیشتر می‌درخشد و برزیل را می‌برند شاید به همین بسنده می‌کرد.  اما در دنیای واقع، او و ایتالیا تا فینال رفتند و جام را فتح کردند و آقای گل شد.

در کشور‌های تزاز اول فوتبال کمتر اتفاق می‌افتد که بازیکنی از لیگ پایین‌تر سر از تیم ملی درآورد. روسی هم  در سری «بی» بازی می‌کرد و اگرچه دعوت او شگفت‌آور بود، اما تعجب‌ها وقتی بیشتر شد که به جای  «گراتزیانی»  فوروارد فوق العادۀ آن زمان یوونتوس- بازی کرد.  

پائولو روسی تنها ایتالیایی بود که افتخارات تیمی و انفرادی فراوانی را به دست آورد و تبدیل به یک نابغه در فوتبال این کشور شد. قهرمانی در جام ملت‌های اروپا و یوفا تنها عناوینی بود که روسی در کارنامه خود ندارد.

پائولو که مدت‌ها قبل از جام جهانی ۱۹۸۲ اسپانیا به خاطر اتهام به تبانی محروم شده بود به یک باره به قله فوتبال دنیا رسید. قهرمانی جام جهانی، آقای گلی جام جهانی، عنوان بهترین بازیکن جام جهانی، اروپا و جهان نصیب روسی شد تا او را به یک قهرمان ملی تبدیل کند.

تمام این افتخارات در حالی نصیب روسی شد که او حتی به تعداد ۵۰ بازی ملی هم نرسید! در سال ۱۹۷۹ او به اتهام مشارکت در تبانی برای تغییر نتیجه سه سال محروم شد هرچند در نهایت مشخص شد او چنین عملی را مرتکب نشده است. البته پائولو یک سال از این محرومیت را پشت سرگذاشت و دو سال دیگر آن بخشیده شد؛ درواقع بعد از طی دوران محرومیت بی گناهی او اثبات شد!

•  او فقط   در کارنامه فوتبالی‌اش ۴۸ بازی ملی دارد که مجموعا در آن‌ها ۲۰ گل زده است.  
•  با سه بازی و ۶ گل بهترین بازیکن و آقای گل جام ۱۹۸۲ شد.
•  روسی پس از محرومیتش، در سال ۱۹۸۲به تیم یوونتوس در تورین بازگشت و پس از قهرمانی جهان، بزرگ‌ترین قهرمانی خود در رده باشگاهی را هم جشن گرفت.
•  پائولو روسی در ۱۲ دسامبر ۲۰۲۰ بر اثر سرطان ریه درگذشت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها